tirsdag 29. mai 2012

Pinse karper

Pinse helgen ble ikke helt som jeg hadde tenkt, men det er igrunn sjelden noe blir som man har planlagt på forhånd. Den intense varmen i det siste hadde gjort karpene våryre og den ene hannfisken jeg fikk rant det melka av.

Jeg fikk lurt opp noen karper i helgen også og jaggu fikk jeg ikke lurt med fruen på tur igjen, det var lenge siden sist. Deilig å bli vartet opp med god mat på tur igjen, er ikke så god på turmat eller mat i det hele tatt. To vann var blitt fòret i det siste og trua var skyhøy når jeg satte kursen rett ut i pinse trafikken på fredag. Men trua forsvant gradvis iløpet av helgen, det var lite aktivitet og ikke en karpe og se. Men jeg fikk da kranglet opp 3 karper i helgen og man skal jo ikke klage på det.
7720 g.
Fikk 11 stk karuss på morgenkvisten.
Fruen og Ruffen gjorde turen koselig.

Lang og tynn, men ga en god kamp. 6150 g.
Det var liten tvil om hva denne hadde planer om i helgen, melka rant ut av han.
Det var deilig øl vær i helgen.
7580 g.