søndag 20. mai 2012

På loffen

Etter 2 resultatløse turer skulle det ikke mye til for å fyre opp meg. Så når Thomas ringte å fortalte om endel karper i en kjent vik, trengte jeg ikke lange betenkningstiden. Han hadde fått tre stykker før han ga seg, og når jeg ankom plassen så jeg flere karper. Jeg vipper ut en loffbit der det fartet noen karper frem og tilbake. Det tok ikke så lang tid før det dukket opp en og den satte kursen rett mot loffen. Når den var rett ved agnet dukket det plutselig opp to til og jeg så bare loffbiten forsvinne og sena bevege seg litt. Jeg klinket til og da ble det jaggu liv. En heftig kamp kunne den by på, men den måtte gi tapt til slutt. Det var en hanfisk på 5610 g. som Thomas hadde spart til meg:) Etter dette begynte det å blåse og fisket ble vanskelig. Karpene trakk lenger ut fra land, men jeg hadde fått det jeg kom for.
5610 g.