torsdag 17. mai 2012

Nasjonaldags karpe

Det fristet ikke like mye som det pleier og gjøre, når det er fisketur på gang. De hadde meldt mye regn og det regnet når jeg dro, men suget dro meg avgårde som vanlig.

Jeg hadde vært og fòret noen ganger i forveien, men ikke sett tegn til liv og ikke viste jeg om fòret var vekk.
Det var uansett deilig å jekke en pils og sitte å kikke utover vannet igjen, men så ikke tegn til karpene. Heldigvis ble jeg vekket til den beste alarmen som finnes, klokka var blitt fire og regnet hadde gitt seg for en liten stund. Karpa hadde snagget, men fikk den løs etter vært og en noe merkelig fight i mørket ble det. Jeg hadde ikke fått med meg hodelykta, men karpa kom greit inn i håven og når jeg fikk se dyret skjønte jeg hvorfor den hadde oppført seg så rart. En smellfeit speilkarpe hadde latt seg lure og den veide hele 8740 g.

Dette er den råeste karpa jeg har fått i Norge og det på selveste nasjonaldagen, i camoDRESS.
Hipp hipp hurra!
8740 g.