mandag 11. juni 2012

All in...

Da var en ferieuke avviklet og denne uka fikk jeg lov å fiske så mye jeg ville. Det var vanskelig å bestemme seg for hvor jeg skulle satse, men gikk til slutt for "all in" i Ulsrud.

Jeg reiste innover på mandags formiddag, med bilen lastet til taket og ivrig som en guttunge på julaften. Det gikk greit å komme seg ut på swimmen og agna ble raskt plassert på plasser jeg hadde planlagt på forhånd.
Det tok ikke lang tid før det begynte å boble på den ene plassen og jeg ble sittende å følge med på dette i flere timer, dette er jaggu ekstremsport. Jeg måtte til slutt gi tapt å krabbe ned i soveposen, litt småfrysen etter en kjølig kveld. Ingenting skjedde iløpet av natten og det er alltid litt skuffende å stå opp når det har hvert helt dødt. OP har nevnt 11 hugget noen ganger og det er ikke helt uten grunn. Nesten på minuttet 11 ga varsleren lyd fra seg og en hissig hannfisk hadde latt seg lure. Det rant melke av den oppe på matta, så den var tydeligvis ikke helt ferdig med gytinga. Vekta stoppet på 7520 g.

Når agna var plassert ut igjen på kvelden, skjedde akkurat det samme som kvelden før. Det boblet og boblet, men ingenting skjedde. I full frustrasjon satt jeg meg ned og laget en ny rigg. Denne plasserte jeg ut på morgenen og med noen nye never med fòr rundt agnet, og jaggu satt det ikke igang igjen. Men plutselig var det en annen stang som ga lyd fra seg og en fin karpe på 9850 g hadde slurpet i seg min fristende tiger`s:) 2 timer etter dette dro det endelig til på den plassen som det har boblet så mye, men da var jeg faen meg tom for negler også. Etter en kort fight kom nok en fin karpe opp og endelig vipper vekta 10 kg og stoppet på herlige 10240 g. Det ble et par ekstra grå hår på hue, men det var det jaggu verdt ;D.

Siste natta skjedde det ingenting, men jeg var mer en godt nok fornøyd så jeg pakket sammen og satte kursen mot Damtjern. Kort fortalt så jeg mistenkelig lite fisk og en liten karpe på litt over 3 kg + en fin suter som jeg fikk på tiger`s ble nattens eneste resultat. Jeg trodde ærlig talt ikke suter tok dette agnet, men den hadde forsynt seg godt, for det rant knuste tiger`s ut av den.
Dermed satte jeg kursen hjemmover igjen, for å bruke de siste dagene på litt fiske her hjemme.
10240 g. 80 cm.
9850 g.
7520 g.
2890 g.