mandag 10. juli 2017

En lykkelig tur

Endelig skulle jeg få en tur som alt klaffet, det er som regel langt i mellom de turene, men så ufattelig moro når man er på rett plass til rett tid.

For etter en natt noen dager før, uten ett pip, så var ikke trua helt på topp når jeg rigget meg opp på nytt, men litt taktikkskifte hjelper ofte litt:) Jeg ofret en karpestang til fordel for suteren, det er ikke mye suter i dette vannet, men noen av de som går her, er skikkelig store. Det blir som regel til at jeg prøver litt etter disse her, men det er ikke så ofte det slår til og nå var det en stund siden sist jeg fikk en. For etter at jeg så bilde av en skikkelig rugg her, så ble ikke lysta noe mindre til å se en av disse på matta.

Turen kunne ikke begynt særlig bedre, da det dro på en karpe allerede første kvelden, akkurat i det jeg skulle legge pølsene på grillen:) En lang skjeller som bikket såvidt 9 kg, var en mer en god nok grunn til å vente med maten:) Denne hadde mange små sår, som er litt typisk etter gyting, noe jeg mistenkte at de holdt på med sist jeg var her. Midt på natta dro det til på suterstanga, denne snagga noe alvorlig og jeg trodde en stund at den var tapt. Men heldigvis fikk jeg løsnet den tilslutt og en massiv suter lå omsider i håven. Jeg skjønte fort at det kunne dreie seg om ny pers og det var en rimelig spent fyr som løftet vekta og ny pers var det, 3680 g og et lite jubelrop må være lov da😃
Tidlig på morran dro det til igjen og en fin karpe på 8,5 kg synes det var på tide å stå opp.

Så etter en slik natt og uten noe særlig søvn, så bestemte jeg meg for å prøve en natt til.
Den var ganske lik som første natta, bare at fiskene var litt mindre. Det ble 3 karper til og 2 sutere, den siste karpa jeg fikk, var en liten tøff speil, som jeg trodde var en suter. Den kan ikke ha vært her så lenge skulle jeg tro. Det ble en suterrugg til på 3080 g, nesten like lang, men ikke så feit.

8 run og 8 fisk + ny pers på suter, gjør nok at denne turen blir husket😃
3680 g og 57 cm.

9060 g.

3080 g.

8580 g.

6900 g.

2,3 kg.

4,5 kg.

Ca 2 kg.