mandag 9. juni 2014

Ny pers på suter

Denne helgen begynte også som den pleier, karpe-stengene blir rigget opp og fredags pilsen blir jekket. Men til en forandring så var det noen suter-rigger med i skrinet denne gangen og planen var å prøve disse på lørdags formiddag.

Jeg blir vekket av en kjent pipe lyd, tidlig på morgenen og en karpe som hadde snagget noe alvorlig, synes tydeligvis jeg hadde sovet lenge nok. Jeg tror det gikk en halvtime før denne fisken kunne håves, men da smaker det jo ekstra godt når man lykkes. Da det sjeldent skjer noe utover morgenen i denne enden av vannet, rigger jeg opp 2 stenger etter suter å kjører ned i andre enden, med kun det mest nødvendige medbrakt.

Jeg gjorde det samme her ifjor og fikk en fin suter da, så jeg håpet på at dette kunne gjentas. Stengene ble plassert i samme området som ifjor og da var det bare å sette seg ned å nyte en kopp kaffe og godværet. Men det gikk ikke lange tiden, en drøy time tenker jeg, så hylte det i varsleren og en illsint suter ga alt den hadde og jeg trodde faktisk det var en karpe med engang. Men den måtte gi etter tilslutt og en lang flott hunnsuter lå endelig i håven. Jeg må ærlig innrømme at overraskelsen var stor da jeg fikk veid den, at det var fin suter her viste jeg, men denne var over all forventning. Den målte 58 cm og veide 3350 g og jeg måtte juble litt for meg selv:)

Dette var sinnssykt moro og sannsynligvis ett lite resultat av at man er ivrig og har fisket mye i dette vannet, man blir jo mer og mer kjent for hver gang og kikker alltid etter nye muligheter:)
3350 g.

Snake

7520 g.

Morgenstund