søndag 1. juni 2014

Litt for varmt for karpene om dagen?

Jeg hadde planlagt det meste denne langhelgen, men så måtte jeg jaggu på jobb på torsdagen også. Men jeg klarte å komme meg avgårde utpå kvelden, ikke dit jeg hadde planlagt, men noe litt enklere og raskere, da det ble sent og jeg var sliten.

Det begynte bra, for jeg hadde ikke mer en fått stengene i vannet, før det litt overraskende hylte til i fox`n. Den snagget godt, men den løsnet omsider og da den var klar for å håves, skjedde det som helst ikke skal skje, kroken glipper plutselig, uten særlig press også. Det kunne ikke blitt noe verre start på helgen en dette, men heldigvis fikk jeg et plaster på såret utpå natta. Denne snagget også, men denne gangen gikk det langt bedre og en fin skjellkarpe på 9,5 kg fikk meg litt lystigere:)

Neste natt skjer det ingenting og ikke ser jeg noe fisk heller, så etter en tur rundt vannet, så jeg noen fisker i andre enden og da bestemmer jeg meg for å bytte plass. Det var kanskje ikke så dumt for litt utpå morgenen fikk jeg en skjeller til på 7,2 kg. Men det virker ut til å være lite fart i karpene om dagen, for det ble ikke tatt mange i helgen av de jeg har hørt fra.

Så la oss håpe på litt kjøligere vær fremover, selv om fruen påstod at det hadde rablet for meg, da det ble nevnt, men det er jo lenge siden det svarte jeg:)
9570 g.

Kun det mest nødvendige er med

7280 g.

Er det noen som driver med tre-skjøting:)