søndag 9. juni 2013

Endelig noe på nappen igjen:)

Etter alt for mye jobbing i det siste, var det endelig tid for et par fridager og litt karpefiske. Turen gikk først inn til Ulsrud, i håpet om å lure en av disse sære karpene som svømmer rundt her.

Dette vannet huser ikke bare store sære karper, men også alt annet som kan krype og gå. Det blir kanskje litt for urbant for en sjenert bamblemann dette og tankene som kommer sigende hver gang jeg er her, er hva i svarte som får meg til å kjøre inn her. Det er ikke første gang jeg har fått besøk av en gjeng med kano padlere her og de plasker rundt hele vannet, før de gir seg. For ikke snakke om disse som drar på seg våtdrakt og svømmer vannet på kryss og tvers, oppi alt som er av sener, sent som tidlig. Jeg våknet klokka halv seks på morgenen, av at det runner, men da var det bare et par av disse som måtte svømme litt før jobb:) Som et lite plaster på såret, fikk jeg lurt opp en karpe tilslutt, den veide 8160 g.

På vei hjemover, blir det et lite pittstopp i et ikke ukjent vann i Lier. Har ikke sett noe til grisen på et par år, så nå tenkte jeg at det er på tide å hilse på igjen, er sikker på at han savner meg. Det ble det selvfølgelig ikke noe av, men jeg fikk nå lurt opp et par andre karper. Det var deilig med en ordentlig tur igjen og kjenne at det røsker litt i stanga. Satser på at det ikke blir lenge til neste tur...
8160 g.
Et sjeldent stille øyeblikk
8310 g.
6720 g.