søndag 16. juni 2019

10 +

Det ble en overnatting fra fredag til lørdag og for engang skyld, så synes jeg det var fine forhold. Jeg hadde skikkelig trua på kvelden, da det var noen rullinger i nærheten av det ene swimmen. Så landet det selvfølgelig noen ender her og jeg måtte utpå å jage de vekk. Da krøp jeg nede i sovern å håpet de holdt seg vekk resten av natta.

Klokka 3 så våknet jeg av noen lyder og jada, der lå det en haug med ender å dykket på swimmen, de ble heldigvis lett skremt bort. Så nappet det på stanga og jeg trodde med engang at det var en and, men skjønte etter hvert at det var en karpe. Den boret seg innover i sivet og sjelden har jeg holdt på så lenge med en fisk, den ga seg aldri og jeg holdt på å gi opp ett par ganger. Tilslutt fikk jeg håvet en sinna hannfisk på 7,5 kg.

Jeg hadde ikke ligget lenge på senga igjen, før det dro til igjen, denne gangen var det en suter, den var såpass sprek at jeg trodde det var en karpe, helt til jeg så den i vannet:)
En halvtime etterpå, så hyler det til på samme stanga og denne gangen er jeg ikke i tvil om hva det er. Den snagget litt i starten, men heldigvis får jeg den ut på åpent vann og den sparket godt i fra. Jeg ble rimelig skjelven når jeg så den første gang, for det var en skikkelig plugg av en karpe. Den måtte gi tapt tilslutt og jeg jublet litt for meg selv, da den endelig lå i håven, for det ante meg at denne var 10+.

Det var en skikkelig kraftig hannfisk, som dro vekta til 10680 g, jeg synes det er like magisk hver gang vekta bikker 10 kg:)
Det skjedde ikke så mye etter dette, men jeg var mer en godt nok fornøyd og det var en rimelig trøtt fyr som måtte pakke sammen tilslutt:)
10680 g.
7520 g.
2650 g.