søndag 9. september 2018

Siste innspurt

 Jeg fikk endelig lirket meg ut en tur i natt, men det fristet ikke veldig, for i følge yr, så skulle det bøtte ned og blåse stiv kuling. Nå ble det heldigvis ikke så ille, men det blåste heftig til tider og det var ikke lett å få sove i natt.

Turen begynte bra, for rett før midnatt så kom det opp en skjeller på 7,4 kg. Etter dette blir jeg liggende våken til ca 4, og 2,5 time senere, så kommer det noen få pip. Jeg spretter opp og skjønner fort at det er fisk, men denne har snagga noe så alvorlig og jeg tror det gikk godt over en halvtime før jeg fikk den i håven. Det verste var at jeg så hele tiden at det var en stor speil, men jeg fikk ikke håven under den på grunn av blekker og siv, rimelig frustrerende. Det er alltid en spesiell følelse å se vekta bikke 10 kg og denne gangen stoppet den på 10890 g.

Jeg har ikke fisket mye karpe i Norge i år, men da er det ekstra deilig å få noen fine fisker på slutten av sesongen.
10890 g.
7420 g.