søndag 29. april 2018

Årets første karpe

Det ble endelig en fridag, første siden påske og første turen ut med karpestengene. Vi var tre kompiser som tok en liten tur ut og ikke med de største forhåpningene, men alltid deilig å komme seg ut litt. Vi hadde ikke fisket mer en ett par timer, så dro det til på min stang, den snagga med en gang, men vi så fisken og alle fikk med seg at det var en stor en. Freddy ville vasse ut å håven, men vi fikk stoppet han en liten stund. Jeg fikk lirket den litt nærmere land, men det var vanskelig å få håvet pga mye siv. Da hoppet Freddy uti og håvet den😃

Det ble litt tipping på vekt og mens Freddy tippet 12+, så tippet Polland og jeg 10+, vi kikket spent alle 3 og vekta stoppet på 12780 g. Så lenge det var en såpass stor fisk, så ville jeg veie den engang til, får å være helt sikker, men det sto det samme i displayet igjen. Vi målte den til hele 89 cm, noe som må være det lengste som er tatt i Norge skulle jeg tro.

Det hører med til historien, at det ikke er ofte jeg opplever å fiske rett ved siden av Freddy og at det er min stang det napper på. Han er født med kronisk fiskelykke og jeg har fisket med han hele livet. Jeg tør ikke tenke på om han hadde fått denne karpa, da hadde jeg ikke fått fred de første 10 åra ihvertfall😅
12780 g.