lørdag 12. september 2015

Lake Bled

Endelig skulle jeg få en liten tur innom dette magiske vannet som ligger i Slovenia. Jeg har lest om dette vannet noen år nå og fått mer og mer lyst til å reise hit. Det har sett så idyllisk ut på bilder samt at det har gått inn blant de historiske store karpe-vannene på kontinentet. Det var ingen skuffelse når vi kom frem til vannet, alt stemte med det bilde jeg hadde oppe i hodet. Det eneste minuset var at jeg hadde bare 2 dager til å fiske på, det var ikke nok.

Det er strenge regler her og det hadde jeg hørt å lest om på forhånd, så det var ingen overraskelse. Kun 2 stenger er det lov å fiske med og det er heller ikke lov å fiske om natta, ikke er det lov å bruke markør eller noen form for båt. Det gir jo ikke et glimrende utgangspunkt, men man får jo ikke noe hvis man ikke prøver. Det var endel andre som fisket her også og de kunne fortelle om tregt fiske, været var for fint sa de. Det stemte nok, men jeg ble litt overrasket når det hylte til i nappvarsleren etter bare to timers fisket. Men litt flaks må man jo ha og jaggu dro det ikke til bare tre timer etter den første igjen. Dagen etter fikk jeg bare en, men mistet dessverre en som kjentes skikkelig stor ut, etter en lang fight så løsner krokfestet rett ved håven. Slik er det dessverre noen ganger, men alt i alt skal jeg vel være fornøyd med resultatet etter et så kort opphold. Karpene her var noen skikkelige krigere og jeg var rimelig sliten etter å ha landet en.

Jeg har en følelse av at dette ikke var siste gangen jeg besøkte dette vannet:)
18,8 kg.
15,2 kg.




15,5 kg.

Den klassiske kirken i bakgrunn.