mandag 26. mai 2014

Masse regn og ett par karper

Jeg fikk lirket inn en liten tur natt til lørdag, det hadde meldt mye regn, men det fikk bare være, det var den ene muligheten jeg hadde. Det var ikke lett å få sove under de verste bygene og når brollyen begynte å lekke i tillegg, ble det ikke akkurat koselig.  

Men jeg fikk heldigvis lønn for satsingen, for litt før 6 på morgenen, ble jeg vekket av den pipingen som er langt hyggeligere enn vekkerklokka. Etter en bra kamp ute i en gummibåt full av vann, får jeg akkurat lagt karpa på matta, så drar det jaggu til på den andre stanga. Litt forfjamset for jeg løftet karpa ut av håven og sikret denne inne i matta, før jeg tar stanga. Jeg får med meg håven ut i båten og når jeg føler at jeg har litt kontroll på fisken, klarte jeg å spenne opp håven igjen og en fin speilkarpe til, kan tilslutt sikres.

Litt kaotisk ble det, men det er jo ikke så ofte man opplever dette, bare godt at ingen filmet meg denne morgenen:)
8130 g.


7560 g.