tirsdag 8. august 2017

Litt karuss fiske

Jeg må fiske litt etter karuss hvert år, det er så utrolig spennende å stirre på den duppen, for det er kun dupp som gjelder for meg til dette fiske. Det er ikke fighten som er det store her, for det er ikke så mye fart i de, men det er noe spesielt med disse skapningene.

Det har vært litt skuffende utvikling i det vannet jeg har fisket i de siste årene, det virker ut som det blir færre og færre av de litt større fiskene. Jeg har fått ca 30 stk karuss der i år og største fisken er 1420 g. For 3-4 år siden, fikk man gjerne flere over 1500 og opp mot 1700 g. Jeg hadde håpet at man skulle nærme seg 2 kg etterhvert her, men det ser dårlig ut, men det kan jo være at det bare er meg som har hatt veldig uflaks med størrelsen.

Uansett så kommer jeg nok til å prøve igjen😃