mandag 3. september 2012

2 - 2 og uavgjort

Som tittelen avslører, ble det dårlig uttelling i helga, med 4 run og 2 landa karper. Kan ikke huske sist jeg hadde så uflaks, men slik er fiske noen ganger og det er vel litt av det som gjør det så spennende.

Var å plukket opp litt godsaker fra Northern baits, før jeg satte kursen mot karpevannet. Krillers og en test boilie + pellets skulle prøves ut i helgen og tro det eller ei, men de er faktisk produsert i Norge. 2 tigers dippet i krillicious og noen håndfuller med nevnte boilies, ble spredd rundt hvert krokagn. Det var fullmåne og svak nordavind, ikke perfekt for karpefiske med andre ord. Det skjedde ikke noe iløpet av natten heller, men når vinden snudde til sør utpå formiddagen, da fikk jeg to kjappe run. Den første mistet jeg, men 15 min etterpå fikk jeg en skjellkarpe på 5850 g.

Andre natten regnet det og blåste sørlig vind og selv om trua var på topp da, skjedde det ikke noe før
tidlig på morgenen. Da hadde en sprek karpe fått sansen for godsakene, men etter 5 min løsner dessverre krokfeste. Tre timer etterpå raslet det i stanga igjen og denne gangen ble den med helt inn i håven, etter en sinnssyk fight.
Det var en fin speil som synes synd på meg tror jeg:)
7240 g.
5850 g.
Sjelden tur-mat:)
1 September