torsdag 24. mai 2012

Tøft kvelds-fiske

Da jeg kom ned til vannet i dag, så jeg flere karper som fartet rundt på swimmen. Rigget opp stanga og vippet agnet rett på siden av en karpe jeg så, det tok 30 sekunder så bikka den ned å slurpet i seg godbiten. Noen ganger virker karpefisket lett og en fin skjellkarpe på 6380 g. ble resultatet.

Jeg skremte jo det som var av karper etter dette og tenkte å pakke sammen, men jeg hadde jo akkurat kommet. Fylte kaffekoppen og satt å kikket utover vannet, men ingenting var å se. Det gikk en god time, så begynte det å skje noe igjen. Vipper ut agnet på ny og ser en karpe som roter rundt rett ved og jeg kjenner at dette fisket er utrolig spennende. Plutselig ser jeg noen få bobler og så går sena litt utover, tilslaget sitter og en heftig kamp ut i blekkene ble det. Jeg trodde det var kjørt flere ganger, men den løsnet hver gang og tilslutt får jeg lirket den inn i håven. Jaggu var det ikke ny pb på speilkarpe, 9620 g.

Jeg frykter litt at de begynner å tenke på gyting nå, men vi får håpe det drøyer noen uker til. Det får bli med dette, nå må jeg pakke bilen for helgens fiske og så får vi håpe at det blir landet mange fine karper i pinsa.

Så karper hold dere unna mannfolk i helga og fortsett å spis!
6380 g.
9620 g.